Palvelukeskus

Avoinna ma-to klo 8-16, pe suljettu

Palvelukeskus on suljettu ajalla 2.4. – 9.4. 2021 työntekijän loman vuoksi.
Kiireettömissä asioissa voit laittaa sähköpostia tai yhteydenottopyynnön linkin kautta.

Palvelukeskus toimii ajanvarauksella.

Voit varata Palvelukeskukseen soitto- tai käyntiajan. Varaathan ajan etukäteen lyhyellekin käynnille. Ajanvaraukset maanantaisin klo 8 – 16
Soita p.  0400 142100

Muita yhteydenoton tapoja:

  • sähköpostia Palveluohjaaja Ursula Mäkiselle
    ursula.makinen(at)jtalo.fi
  • yhteydenottopyyntö
  • tekstiviesti puhelimeen

Palvelu on luottamuksellista ja maksutonta.
Asiointikielenä Palvelukeskuksessa on suomi.

Pidetään huolta toisistamme. Huolehditaan hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta ennen käyntiä, käynnin aikana ja käynnin jälkeen sekä pidetään turvavälit. Palvelukeskuksen työtila on varustettu suojaplexillä. Työtilan kosketuspinnat puhdistetaan välittömästi jokaisen asiakaskäynnin jälkeen. Käynnillä voi käyttää omaa kasvomaskia harkintansa mukaan. Mikäli sinulla on pientäkin kuumetta, kurkkukipua, yskää, hengenahdistusta, lihaskipua, väsymystä, nuhaa, pahoinvointia, ripulia, haju-tai makuaistin menetystä tai muuta oiretta jota sinulla ei ole ollut aikaisemmin tai olet mahdollisesti altistunut korona virukselle peru tai siirrä käyntiaikasi.

Palvelukeskus seuraa tarkoin THL:n ja valtioneuvoston ajankohtaisia suosituksia / ohjeita ja muuttaa tarvittaessa toimintaansa niiden mukaan.

Seinäjoen Järjestötalolla toimii 2012 keväällä avattu Palvelukeskus. Palvelukeskuksesta saa etuus- ja valituslomakkeiden täyttöapua, ohjausta ja neuvontaa seuraaviin asioihin:

  • Etuisuusneuvontaa ja hakemusten täyttöapua (vammaistuet, hoitotuet yms.)
  • Valitusten tekemisessä avustaminen (muutoksenhakulautakunnat, vakuutusoikeus yms.)
  • Saatujen päätösten ”tulkkausta” ja jatkotoimenpiteiden selvittäminen
  • Ohjaus oikealle viranomaiselle, jos et tiedä mihin sinun olisi mentävä asiasi kanssa

Ajankohtaista

Alla olevaa linkkiä klikkaamalla voit arvioida oletko oikeutettu Kelan tartuntatautipäivärahaan.
Tartuntatautipäiväraha-info

Alla olevaa linkkiä klikkaamalla voit lukea lisää koronavirus tilanteen vaikutuksista Kelan palveluihin
https://www.kela.fi/korona#Asiointi%20Kelassa


Sosiaaliasiamies

Sosiaaliasiamiespalveluihin voit ottaa yhteyttä arkisin, puhelinajat 2 x viikossa, tiistai klo 12-13.00 ja keskiviikko klo 8.30-10.00 soittamalla numeroon 040 830 2020 tai sähköpostitse sosiaaliasiamies@seamk.fi.

Seinäjoen ammattikorkeakoulu Oy, SONet BOTNIAan sosiaaliasiamies YTM, laillistettu sosiaalityöntekijä,  Taina Holappa 4.1.2021 alkaen.

Sosiaaliasiamies neuvoo asiakkaita sosiaalihuollon asiakaslain soveltamiseen liittyvissä asioissa, kuten:

  • avustaa asiakasta muistutuksen tekemisessä
  • tiedottaa asiakkaan oikeuksista ja toimii muutoinkin asiakkaan oikeuksienedistämiseksi ja toteuttamiseksi
  • seuraa asiakkaiden oikeuksien ja aseman kehitystä kunnassa
  • toimii sosiaalihuollon henkilöstön ja asiakkaan välillä sovittelijana

Sosiaaliasiamiehen tehtäviin ei kuulu ryhtyä valitusasiassa avustajaksi.
Ajat tulee varata suoraan Sosiaaliasiamieheltä.

Share
Skip to content